30 de desembre del 2014

Poemes de Nadal

Us deixem els poemes que es van llegir a la mitja part del Concert. Esperem que us agradin. :)

NADAL

La nit de Nadal
el bosc s'engalana;
els avets s'estiren
per fer la sardana
entorn del Nadó.

Una soca vella
no pot afegir-s'hi
i diu amb tristor:
-Jo ja no sóc bona
per res i no tinc branques.

Mes, pel cel ressonen
les veuetes blanques
dels àngels que diuen:
-Sí, que vals! no ploris!
seràs el tió!

 Joana Raspall

NADAL

Si aquesta nit sents una remor estranya
que, no saps com, t'obliga a mirar el cel,
i enyores gust de mel
i tens desig d'una pau que no enganya...

és que a través dels aires de la nit
t'arriba aquell ressò de l'Establia
de quan l'Infant naixia
i s'elevava un càntic d'infinit.

Si ja no saps sentir-te pastoret,
ni aturar-te a entendre el bell missatge,
almenys, tingues coratge
de seguir el teu camí amb el cor net.

Joana Raspall
 
NADALA

Hem bastit el pessebre en un angle
del menjador, sobre una taula vella,
el pessebre mateix de cada any
amb la mula i el bou i l'Infant
i els tres Reis i l'estrella.

Hem obert innombrables camins,
tots d'adreça a la cova,
amb correus de vells pelegrins
-tots nosaltres- atents a l'auster caminar de la prova.

I en la nit del misteri hem cantat
les antigues cançons
de la mula i el bou i l'Infant i els tres Reis i l'estrella.

I oferíem la nit amb els ulls i les mans.
I cantàvem molt baix, amb vergonya potser de saber-nos germans
de l'infant i de tots en la nit de la gran meravella.

Miquel Martí i Pol

ARRIBA NADAL

Arriba Nadal
i sento fred a les mans,
de fons, m'arriba el plor d'un infant
que tendrament em reconforta.

Arriba Nadal
i la buidor dels qui ja no són a taula m'entristeix,
de ben a prop, escolto el plor d'un infant
que em consola i m'asserena.

Arriba Nadal
i els records d'un temps passat
pengen de l'arbre il·luminats,
de fons, veig la imatge nua d'un infant,
fràgil i delicada,
que alimenta l'escalfor de la meva ànima.

Arriba Nadal
i sento fred a les mans,
de ben a prop, m'arriba el plor d'un infant
que retorna l'alegria al meu cor
i sóc feliç perquè Déu està al meu costat.

Anna Molina

L3CM

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada